Lifestyle

5 eenvoudige stappen om je paniekaanval te stoppen

Stap 3 – Noem 3 dingen die je hoort

Sluit nu rustig je ogen en focus je op de geluiden om je heen. Noem nu 3 dingen die je kan horen. Het gezoem van een ventilator? Fluitende vogels? Spelende kinderen? Hoor je iets wat je nog niet eerder was opgevallen?

Stap 4 – Noem 2 dingen die je ruikt

paniekaanval stoppen

Houd je ogen gesloten en zet je neus aan het werk. Wat voor geuren ruik je? Noem er twee. Het nieuwe merk wasverzachter dat je gebruikt ruikt vast heerlijk. En wat is dat parfum dat je ruikt?

Stap 5 – Noem 1 ding dat je proeft

Wat proef je op het moment? Heb je net je tanden gepoest, of juist net iets gegeven of gedronken. Misschien draag je wel lippenstift of Labello.

Door een voor een als je zintuigen bewust aan het werk te zetten focus je je niet op de paniek of angst die je voelt. Je leidt je hersenen af van negatieve of angstige gedachte. Dit stappenplan zorgt ervoor dat je hartslag weer rustig wordt, je spieren ontspannen en je ademhaling vertraagd. Als je last hebt van paniekaanvallen is dit trucje zeker het proberen waard om je paniekaanval te stoppen.

Volg jij de Kwebbelaar al op Facebook? Doen, is leuk! Dan mis je nooit meer een handige tip of zo’n leuk artikel!

error: Content is protected