Gezondheid

Ontdek de 9 beste snacks voor gezonde hersenen

Voeding gezonde hersenen

De meeste mensen denken wel na over hun spieren, botten, gewrichten en hart en vaatstelsel. We zorgen dat we voldoende eiwit binnen krijgen voor sterke spieren, drinken melk voor sterke botten, nemen visolie voor soepele gewrichten en eten onverzadigde goede vetten voor een gezond hart en bloedvaten. Maar vergeet je hersenen niet!

Wat je eet heeft enorm veel invloed op de gezondheid van je lichaam. Met de juiste voeding kan je zorgen voor gezonde hersenen terwijl de verkeerde dingen juist slecht zijn voor je grijze massa.  Daarom vind je hieronder de beste snacks voor gezonde hersenen. Zo kan jij optimaal functioneren en nog genieten van een lekkere snack ook!

1. Avocado

Voeding gezonde hersenen

Wist jij dat onze hersenen voor een groot deel uit vet bestaan? Om je hersenen in top conditie te houden is het daarom belangrijk voldoende goede vetten binnen te krijgen. De avocado is een hele goede snack voor gezonde hersenen want deze zijn rijk aan omega 3 vetzuren.

2. Vette vis

Voeding gezonde hersenen

Vette vis is ook een goede bron van omega 3 vetzuren. Zalm, makreel, ansjovis, sardines en haring bevatten doorgaans minder kwik en zijn rijk aan goede vetten. Geniet dus lekker van een toastje met zalm en houdt je hersenen gezond!

3. Noten

Voeding gezonde hersenen

Een handje nootjes is ook een super goede snack om je hersenen gezond te houden. Vooral walnoten zijn echt hersenvoedsel. Ze hebben niet voor niets de vorm van onze hersenen! Noten, en dan vooral walnoten zijn ook een bron van omega 3 vetzuren. Maar in noten zit ook veel magnesium. Deze stof is belangrijk voor je zenuwen en zo ook voor je hersenen.

Lees verder op de volgende pagina en ontdek nog meer gezonde voeding voor je hersenen:

error: Content is protected