fbpx
Gezondheid

10 Signalen dat je meer water moet drinken

8. Je hebt last van rillingen en spierkrampen

Spierkrampen kunnen een signaal zijn van uitdroging. Dit komt meestal voor door overmatig zweten. In je zweet zit namelijk ook natrium (zout). Wanneer er een tekort aan natrium en vocht in je lichaam ontstaat kan je last krijgen van trillende spieren en kramp. Sporters moeten daarom altijd goed opletten dat zij voldoende drinken en voldoende natrium binnenkrijgen na een zware work-out.

9. Je gewrichten doen pijn

Rug- of gewrichtspijn is een teken van uitdroging. Je gewrichten en kraakbeen bestaan voor 80% uit water. Soepel kraakbeen is belangrijk om pijnvrij te kunnen bewegen. Drink je structureel te weinig dan kan je kraakbeen droger worden waardoor je gewrichtspijn kan krijgen.

10. Je hebt constant zin om te snacken

Wanneer je zin hebt in iets lekkers of een snack, dan zou je eerst eens moeten nagaan of je wel genoeg hebt gedronken. Wanneer je te weinig vocht in je lijf hebt sturen je organen een seintje naar je hersenen. Helaas is het voor je hersenen lastig om honger en dorst uit elkaar te houden. Daarom denk je vaak dat je trek hebt wanneer je eigenlijk een glas water nodig hebt.

Verder lezen: Eet jij te veel suiker? Let op deze 9 signalen

Verder lezen: Gemberwater: drink het iedere dag en je zal de resultaten geweldig vinden

error: Content is protected