Je immuunsysteem versterken? 10 tips voor een sterke weerstand! | De Kwebbelaar
Gezondheid

Je immuunsysteem versterken? 10 tips voor een sterke weerstand!

Immuunsysteem versterken

Je immuunsysteem is de natuurlijke verdediging van je lichaam tegen virussen en bacteriën. Het wordt ook wel je weerstand genoemd. Hoe sterker je immuunsysteem hoe minder vatbaar je bent voor bijvoorbeeld griep.

Zeker in het griepseizoen kan je lichaam wel wat extra hulp gebruiken om sterk en gezond te blijven. Niemand zit te wachten op een griepgolf of een verkoudheid die maar niet over wil gaan. Hoe sterk je immuunsysteem is, is erfelijk bepaald maar ook afhankelijk van andere factoren, zoals je leefstijl. Daarom hebben we de beste tips om zelf je immuunsysteem te versterken voor je op een rij gezet zodat jouw weerstand deze herfst en winter in top conditie is.

1. Slaap genoeg

immuunsysteem versterken

Och, slapen, wie houdt er niet van. Heerlijk toch als je leest dat dit goed is voor je gezondheid. Tijdens je slaap worden allerlei lichamelijke processen ‘opgeladen’. Waaronder ook je weerstand.

Het advies is om iedere nacht tussen de 6 en 8 uur te slapen (ook niet langer). Maar luister vooral goed naar je lichaam. Iedereen is verschillend en heeft andere slaapbehoefte. Voor alle geluksvogels die geen moeite hebben met slapen en al in dromenland zijn als ze hun kussen ruiken is deze tip een eitje. Voor alle jonge ouders, mensen met slaapproblemen of een snurkende partner zal dit een stuk minder eenvoudig zijn. Probeer het toch en leg die telefoon ‘s avonds wat eerder weg, want voldoende slapen is een van de beste manieren om je immuunsysteem te versterken.

Verder lezen: Slaaptekort? 7 signalen dat je te weinig slaapt

Lees verder op de volgende pagina:

error: Content is protected