Uncategorized

Is pindakaas gezond? 6 onverwachte gezondheidsvoordelen

4. Pindakaas is een bron van ijzer

Pinda’s zijn een goede bron van ijzer. Vooral voor mensen die geen vlees eten zijn noten een peulvruchten een goed alternatief. Want als je te weinig ijzer binnen krijgt kan je bloedarmoede krijgen. Dan zitten er te weinig rode bloedcellen in je bloed waardoor er minder zuurstof door je lichaam vervoerd kan worden.

5. Een gezond cholesterol

Dankzij de grote hoeveelheid onverzadigd vet verlagen pinda’s het LDL-cholesterol, of te wel, het cholesterol dat de kans op hart- en vaatziekten vergroot.

6. In pindakaas zit vitamine E

Deze vitamine werkt als een antioxidant en beschermt zo jouw lichaam tegen beschadiging door vrije radicalen. Het is onder andere goed voor je ogen, organen, huid en bloedvaten. Vroegtijdige huidveroudering ontstaat bijvoorbeeld door vrije radicalen. Door make-up, luchtvervuiling en slechte voeding verouderd de huid. Vitamine E beschermd juist de huidcellen tegen deze beschadiging.

7. Magnesium

Ons lichaam heeft magnesium nodig om onze spieren en zenuwen goed te laten werken. Daarnaast is dit mineraal nodig om onze botten en spieren te vormen. In 100 gram pindakaas zit maar liefst 154 mg magnesium. Een volwassene heeft op een dag gemiddeld 325 mg magnesium nodig.

Verder lezen: Magnesium tekort? Dit zijn de meest voorkomende symptomen

Dus, ja, pindakaas is inderdaad gezond. Maar zoals voor alles geldt, afwisseling in je voeding is het aller belangrijkste! Als je grote hoeveelheden pindakaas eet ben je niet gezond bezig. Pindakaas is namelijk behoorlijk vet, er zit zout in en aan sommige merken wordt suiker toegevoegd. Kies daarom liever voor de 100% pindakaas en eet er niet te veel van. Zo kun je optimaal van de gezondheidsvoordelen van pindakaas gebruikmaken.

Volg jij de Kwebbelaar al op Facebook? Doen, is leuk! Dan mis je nooit meer een handige tips of zo’n leuk artikel!

error: Content is protected