Fitness Gezondheid

Sporten voor of na het eten? Dit is wat je het beste kan doen

Sporten voor of na het eten

Wat is wijsheid: kan je beter vóór of na het eten sporten?

Om goed te kunnen functioneren heeft je lijf energie nodig. Het is daarom belangrijk om goed te eten wanneer je sport. De extra inspanning van je lichaam vraagt om brandstof. Maar wanneer kan je nu het beste eten? Voor of na het sporten?

Sport en voeding zijn heel nauw met elkaar verbonden. Je kan je elke dag compleet in het zweet werken maar wanneer je niet de juiste voeding eet zal je weinig resultaat zien. Mensen die sporten hebben eiwitten, vetten en koolhydraten nodig. De verhouding van deze voedingsstoffen verschilt per persoon en de soort sport die je doet. Het ligt ook aan de soort work-out of je beter voor of na het sporten kan eten.

Eten voor of na een cardiotraining

Koolhydraten geven langzaam energie af. Dit is de reden dat duursporters meer koolhydraten moeten eten dan andere sporter. Wanneer je een stuk gaat hardlopen heeft je lichaam gedurende een lange periode meer energie nodig. Eet daarom 2 tot 3 uur van te voren een koolhydraatrijke maaltijd. Je looptijd zal aanzienlijk verbeteren als je voldoende energie hebt. Pas wel op dat je niet te kort van te voren eet.

Lees verder op de volgende pagina:

error: Content is protected